ورزش پهلوانی و زورخانه ای شهرستان قدس
ورزش پهلوانی و زورخانه ای شهرستان قدس

ورزش پهلوانی و زورخانه ای شهرستان قدس

ورزش باستانی شهرقدس

بیانات حاج حسین بخشعلی پور_ بنیانگذار و رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه ای شهرستان قدس


تاریخچه ای کوتاه ازورزش پهلوانی و زورخانه ای شهرستان قدس از زبان پیشکسوت وبنیانگذار ورزش باستانی شهرستان قدس

به نام ایزد جهان آفرین
اینجانب حسین بخشعلی پورآذریان متولد۱۳۴۶ ورزش باستانی را با تشویق خدا بیامرز پدرم (که خودشان مدتی کوتاه درجوانی ورزشکار باستانی بوده ) درسال۱۳۶۰ درشهرستان مراغه از زورخانه پوریای ولی زیر نظر مرشد غلامعلی فرهنگی و مرشد یوسف و پیشکسوتان حاج محمود صارمی و حاج رضا پشتوار شروع کردم که بعدٱ با تعطیلی زورخانه پوریای ولی  به  زورخانه ولیعصر(عج) مراغه که مرشد آنجا آقای رسول محسنی بود؛ تاسال۱۳۷۳ رفتیم.
درسال ۱۳۷۳ استخدام شهرداری شهرقدس شدم همزمان در زمان شهردار آقای علیرضا گودرزی زورخانه حضرت ولیعصر(عج) شهرقدس تأسیس شد و در آن زمان مرشد حجتی با شهردارصحبت کرده بود که زورخانه را راه اندازی نماید. ولی تا سال۱۳۷۶ منتظر ماندم اما خبری از ورزش و زورخانه نبود. نهایتا به سبب شوق وعلاقه ای که به ورزش باستانی داشتم به خدمت حاج آقا طاهری که آن زمان معاونت خدمات شهری شهرداری بود و مردی واقعٱ مؤمن و متدین هست رسیدم، و چون آن زمان سازمان ورزشی نبود و باشگاهها مستقیم  زیر نظر خود شهردار و معاونت خدمات شهری بود، ایشان  از درخواست بنده استقبال نمودند و قول مساعد دادند که در هر شرایطی در این راه کمک نمایند. تا اینکه من خدمت حاج آقا عزیز ممقانی صاحب زورخانه حسین ابن علی(ع) شهرستان شهریار رفتم و از ایشان در راه اندازی این زورخانه و انتخاب مرشدی لایق کمک خواستم، که بالاخره موفق شدیم خدا بیامورز علی تیموری مقدم پیشکسوت مرشدین کرج بود را باحقوقی ماهیانه پنجاه هزار تومان با توافق شهردار محترم وقت قدس علیخانی درمورخ ۷۶/۳/۱۳ زورخانه راافتتاح نماییم. در آن زمان با حضور دو نفرجوان مبتدی به اسامی حسن گردکانه و سنجرانی و آقای علی ترابی که مردی نکونام در شهرهست زورخانه را افتتاح نمودیم، که بعد از نزدیک به یکسال دیگر خدا بیامرز محمد نجاری از ورزشکاران باستانی ملایر و دوست عزیزم یارهمیشگی مردی خیراندیش بنام حاج محسن همیانی ( نایب رئیس کنونی هیأت) و دوستانی با سابقه در ورزش باستانی مثل آقایان اصغر حاجیلو، بهروز رفعت ، مهدی عباسی ، آقای حسن ساده دل و ورزشکارانی از این زورخانه مثل برادران یوسف و ابوالفضل مردانی ابوذر حسنلو و سعدی گردکانه و مرتضی محمدی(مرشد)محمد و مصطفی کیانی(مرشد)  و پیمان قدرتی و آقای ولی کارگر(دبیرهیأت) و پرهام سهیلی(روابط عمومی) و پیمان طربی(مرشد) تاکنون دست به دست هم دادیم تااین ورزش ملی و مذهبی را در شهرستان قدس پایدار و چراخ خانه مولایمان حضرت علی(ع) را روشن نگه داریم. باشد که این فرهنگ و ورزش سینه به سینه به ما رسیده و ما هم به درستی به آیندگان بسپاریم.

یادمان باشد حق گذشتگان که زحمت این ورزش راکشیدند و سر به زیر تیره طراب فرو بردند و آنهایی که هستند و زحمت می کشند را باید ادا کنیم و در دعا صلوات آنها یادمان نرود.
یاعلی،  « حسین بخشعلی پور» ۱۳۹۶/۲/۹